tag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.comments2023-01-12T20:40:01.659+03:30 يادداشت هاي پراکندهاحمد نورمحمدی آبادچیhttp://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comBlogger83125tag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-26303802150411473472019-02-09T22:59:07.458+03:302019-02-09T22:59:07.458+03:30ممنون از تحلیل خوب شماممنون از تحلیل خوب شماmahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-39841584256145668732016-12-13T07:50:58.291+03:302016-12-13T07:50:58.291+03:30نظرات برخی دوستان در فیس بوک :
سایر محمدی : جناب ...نظرات برخی دوستان در فیس بوک : <br />سایر محمدی : جناب نور محمدی عزیز ،من با دیدگاه شما و برداشت شما از دو واژه رند و گدا موافق نیستم .رند و گدا یک معنایش همان است که شماذ فرمودید اما معانی دیگری هم از این دو واژه مستفاد می شود که مورد غفلت شما قرار گرفته است .دوما بسیاری از واژگان در طول تاریخ تعاریف و معانی جدیدی پیدا کردند به همین خاطر نمی توان به ضرس قاطع نظر داد منظور حافظ از به کار گیری این دو واژه همین است که ما امروز برداشت می کنیم .حداقل در مورد رند به منابع مختلف رجوع بفرمایید تا معانی گسترده این یک واژه روشن تر شود البته برای مخاطبی چون من ..شما حتما آگاهید ....<br /><br />پاسخ من : <br />جناب محمدی گرامی :<br />با سپاس<br />کاملا درست می فرمایید انسان ها تنها "رند" یا تنها "گدا" , یا صرفا :<br />شجاع , دلیر , دله , بیشعور , یاری رسان , ستمکار و .... نیستند .<br />هر انسانی در برابر هر تماس با محیط و جامعه طبعا به گونه ای خاص و متفاوت واکنش نشان می دهد .<br />برخی به دید امروز ما اخلاقی و ارزشمند و برخی ناپسند و زشت می باشند .<br />در طول تاریخ نویسندگان و صاحب نظران مانند من و شما معانی را با تعریف کردن و روایت کردن به گونه های مختلف و متفاوت دستخوش تغییر می سازند .<br />در گذشته بیشتر این تغییرات و این روایت ها را گفتمان نهادهای مسلط , سلطه گر , استحمارگر و استثمارگر بوجود آورده اند و مدیریت کرده اند .<br />چنین است که امروزه می بینیم همان زاهد و فقیه ای که سعدی و حافظ بدان ها می تاخته اند , خود پرچم دار و به عبارتی دکان دار عرفان گشته اند و چه غزل هایی که در باب می پرستی و مستی و ویران کردن مسجد و مدرسه که نمی سازند ! .<br />در مجموع از سویه ها و پرده هایی که در همین منابع تحریف شده , مصادره شده , تصرف شده در آن به ما نشان می دهند , ( که برداشت عمومی جامعه ما نیز می باشد ) بنده بدین نتیجه رسیده ام .<br />ولی تردیدی نیست که هزاران برداشت و روایت دیگر نیز می توان داشت .<br />هدف نمایاندن یک الگوی امروزی است , نه اثبات چگونگی و شناخت الگویی که در گذشته رواج داشته است .<br />یعنی اگر این برداشت نادرست است , خوب اتفاقا این برداشت نادرست باعث ناهنجاری های رفتاری و شخصیتی در جامعه امروز ما می گردد .<br />بیشعوری نیز فلسفه و توجیه روانی دارد , اختلال شخصیت و سایکوپاتی نیز برای خودش توجیه و فلسفه اقناع روانی دارد .<br />به گمان بنده این توجیه و فلسفه آن گونه که بیان کرده ام ایجاد می شود .احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-71669143879477763552016-12-08T09:29:08.389+03:302016-12-08T09:29:08.389+03:30عالی بودعالی بودBehzadNoormohamadihttps://www.blogger.com/profile/11308408678257712493noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-37163551913977523442016-09-10T19:26:24.298+04:302016-09-10T19:26:24.298+04:30سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند
پری رویان قر...سمن بویان غبار غم چو بنشینند بنشانند <br />پری رویان قرار از دل چو بستیزند بستانند <br />به عمری یکنفس با ما چو بنشینند برخیزند<br />نهال شوق در خاطر چو بدخیزند بنشانند <br />صبور بخشنده مهربان آ نورمحمدیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-76442732838766544612016-09-10T19:15:33.531+04:302016-09-10T19:15:33.531+04:30نه هرکه چهره بر افروخت دلبری داند
نه هرکه آیینه س...نه هرکه چهره بر افروخت دلبری داند <br />نه هرکه آیینه سازد سکندری داند <br />نه هر که طرف کله کج نهاد و تند نشست کلاهداری و آیین سروری داند <br />تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن <br />که دوست خود روش بنده پروری داند <br />ا نورمحدیnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-65020438713862829012016-07-27T17:05:17.561+04:302016-07-27T17:05:17.561+04:30قابل احسین اسا. به کوشش خود ادامه دهید. کامکار
قابل احسین اسا. به کوشش خود ادامه دهید. کامکار<br />Mohammad Reza Kamkarhttps://www.blogger.com/profile/10122466930833191534noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-56348732068517791262016-07-12T10:15:05.944+04:302016-07-12T10:15:05.944+04:30بله درست است .
کار تا بدانجا پیش می رود که با خود...بله درست است . <br />کار تا بدانجا پیش می رود که با خود می گوید : <br />شاید من بد باشم ؟ ! <br />شاید خودم , شخصا , عامل به خوبی ( صراط مستقیم ) نباشم ! ؟ <br />اما خوبی چیز خوبی است ! <br />و مردم بایستی خوب باشند . <br />پس من ( هر چند خودم نمی توانم خوب باشم ) حق دارم دیگران را اجبار به خوب بودن کنم ! . <br />... <br />این گونه می شود که ضمن ثروت اندوزی , فرد , دیگران را نصیحت به ایثار و بخشش و از خود گذشتگی می نماید ! . احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-37586939388915094122016-07-12T09:19:43.391+04:302016-07-12T09:19:43.391+04:30این وجه تئوریک برای من خوبم ثانوی و عارضی است. اول...این وجه تئوریک برای من خوبم ثانوی و عارضی است. اولش بصورت یافتم یافتم معصومانه است. می گوید یافتم که چنان است و چنین است. بعدا کار بالا می گیرد و حتی راجع به اشعه ساطع شده از موی زنان هم نظر یافته اش را میدهد. چون او به مقام کشف رسیده است. از اینجا میل به حفظ قدرت آغاز می شود.<br />گمانم اینطوریهmahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-85304119434055248592016-03-30T22:31:30.361+04:302016-03-30T22:31:30.361+04:30مانند همیشه ظریف و پرده بردار.مانند همیشه ظریف و پرده بردار.mahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-49596867677060099032016-03-30T22:30:56.071+04:302016-03-30T22:30:56.071+04:30مانند همیشه ظریف و پرده بردار.مانند همیشه ظریف و پرده بردار.mahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-24683528745091160822015-12-26T08:25:06.956+03:302015-12-26T08:25:06.956+03:30کاربردی تر
این که به تدریج
ما بایستی بتوانیم بگو...کاربردی تر <br />این که به تدریج <br />ما بایستی بتوانیم بگوییم : <br />پنیر نخور خنگ می شوی ! .<br />اگر رابطه خوردن پنیر با خنگ شدن را به خوبی بتوانیم نشان دهیم <br />باید دلایل بالینی و شواهد واقعی برای ارائه داشت <br />وگرنه نظریات ، هر چند درست ، در حد عقیده و باور و گفتگوهای مجلسی و محفلی باقی می مانند . <br />بایستی نتایج دینخویی در زندگی یک خانواده را برای آن ها پرینت گرفت . <br /> مانند برگه آزمایشی که نشان می دهد قند خون بیمار بالاست ، هر چند خود بیمار تصور دیگری دارد . احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-11066689566813798342015-12-26T08:15:20.667+03:302015-12-26T08:15:20.667+03:30و ارتباط آن با مسائل و کیس های واقعی که این روزها ...و ارتباط آن با مسائل و کیس های واقعی که این روزها بویژه ، همه روزه ، با آن ها روبرو هستم ، این که : <br />از لحاظ بالینی نیز این فرضیات تایید می شود . <br />یعنی این نشانه ها ، علایم و آسیب ها را در جمعیت می توان شناسایی کرد . <br />در حل مسائل اجتماعی ( یعنی دقیقا آن جایی که امور از جنبه فیزیکی محض خارج شده و اندیشه بکار می آید ) تفاوت چندانی بین : <br />یک خانواده دو نفره <br />یک خاندان <br />محله <br />روستا ، شهر <br />و کشور وجود ندارد <br />همه جا این الگو قابل مشاهده و تطبیق می باشد . <br />احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-83865805480482370842015-12-26T08:09:39.244+03:302015-12-26T08:09:39.244+03:30از جنبه اجتماعی :
سپردن حل مسائل کشور به دست کسان...از جنبه اجتماعی : <br />سپردن حل مسائل کشور به دست کسانی که خود برای نیاموختن راهکارها به زیر چتر معجزات الهی پناه برده اند و در انتظار نشسته اند تا او [به فضل خود] مسائل [معاش] روزمره شان را حل کند ، <br />و یا اگر اندگی توانایی اندیشیدن داشتند ، با عادات دینخویانه از دست داده اند ، <br />فقط ثابت می کند که : <br />بقیه جمعیت نیز ابتکار عمل و تشخیص صلاح و مصلحت خود را به خاطر غلبه دینخویی از دست داده اند . <br />احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-2215389392452096762015-12-26T07:52:06.306+03:302015-12-26T07:52:06.306+03:30حق با شماست
خیلی پراکنده است
علاوه بر این که تفک...حق با شماست <br />خیلی پراکنده است <br />علاوه بر این که تفکر دین خویانه باعث امتناع و انسداد تفکر و خفه شدن (supress) خلاقیت فرد می شود ، <br />همچنین : <br />امتناع تفکر ، ناتوانی از اندیشیدن متناسب با ضروریات محیط ، نیز باعث گرایش به تفکر دینخویانه (برگزیدن روش های حل مسئله مطابق راهبردهای دینی مانند تکفیر ... ) می گردد . <br />یعنی ارتباط دو طرفه است . <br />اگر به تعبیر حدیثی که منسوب به امام صادق است بخواهیم بگوییم : <br />هم جهل باعث تنسک می شود <br />هم تنسک باعث جهل می شود <br /><br />احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-89295459359660559002015-12-24T07:08:11.993+03:302015-12-24T07:08:11.993+03:30نفهمیدم هسته سخنتان چه هست. ساید جون خسته هستم نمی...نفهمیدم هسته سخنتان چه هست. ساید جون خسته هستم نمی فهمم.mahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-53313855964171732422015-11-22T08:59:50.582+03:302015-11-22T08:59:50.582+03:30بله جناب ماهبدان
دقیقا : " اداها " ، ...بله جناب ماهبدان <br />دقیقا : " اداها " ، گرفتن برخی فیگورها و اداها این رفتار را تقویت می کنند . در برخی موارد پایه قرار می گیرند یعنی بدون "اداها" ( manipulation , manner , rituals ) شاید شدنی نباشد <br /> و این ها ، یعنی همان گونه که فرمودید روی این ها کار کردن برای پیش بینی رفتار این شخصیت لازم است . احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-57851240677033882942015-11-22T02:23:00.185+03:302015-11-22T02:23:00.185+03:30چه جایی دست گذاشتید. این خیلی مهمه. به گروه های رو...چه جایی دست گذاشتید. این خیلی مهمه. به گروه های روانشناسی بدهید رویش کار کنند. <br />واقعا یک حق به جانبی ناخودآگاه وجود داره که با این اداها تقویت میشه و باز همان حق بجانب نگری موجب تداوم این بازی میشه.<br /><br />آفرینmahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-8014806468377215302015-11-22T02:22:51.655+03:302015-11-22T02:22:51.655+03:30چه جایی دست گذاشتید. این خیلی مهمه. به گروه های رو...چه جایی دست گذاشتید. این خیلی مهمه. به گروه های روانشناسی بدهید رویش کار کنند. <br />واقعا یک حق به جانبی ناخودآگاه وجود داره که با این اداها تقویت میشه و باز همان حق بجانب نگری موجب تداوم این بازی میشه.<br /><br />آفرینmahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-76388710896843214012015-10-01T18:58:36.007+03:302015-10-01T18:58:36.007+03:30خوب ، علت این که "نشده" و "نکردیم&q...خوب ، علت این که "نشده" و "نکردیم" ، به این خاطره که در موردش گفتگو نکردیم .<br />همواره از گفتگو در مورد آن طفره رفته ایم تا مثلا : " تا انتخابات ..... هم بگذرد" ! .<br />"تا ... احمدی نژاد هم برود " ! <br />"تا این .... شرایط نیز بگذرد " <br />" تا .... ببینیم .... چطور می شود " ! . <br />و هزاران "تا ...." دیگر احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-33485853536495741652015-10-01T13:48:21.884+03:302015-10-01T13:48:21.884+03:30این کاریست که سی و پنج سال است نکردیم. مکرر می گوی...این کاریست که سی و پنج سال است نکردیم. مکرر می گوییم حالا خوب میشه.mahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-17558559115840756972015-10-01T13:48:06.413+03:302015-10-01T13:48:06.413+03:30این کاریست که سی و پنج سال است نکردیم. مکرر می گوی...این کاریست که سی و پنج سال است نکردیم. مکرر می گوییم حالا خوب میشه.mahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-3336625291649318372015-09-23T08:13:23.740+03:302015-09-23T08:13:23.740+03:30پی نوشت :
{ جورج اورول نوشت هیچ وقت نتوانسته از ...<br />پی نوشت : <br /><br />{ جورج اورول نوشت هیچ وقت نتوانسته از هیتلر متنفر باشد، چیزی در او بود که حتی وقتی اهداف اش تنفربرانگیز بود، خودش را ضعیف میدان جا میزد. «حتی وقتی مشغول کشتن " موش " بود، طوری رفتار می کرد که انگار " اژدهاست " ». مبارزین حکومت اسلامی هم همین وجه را دارند "}<br /><br /><br /> مبالغه در اندازه دشمن همان گونه که در روانشناسی بالینی در مورد شخصیت های پارانوئیدی آمده است یکی از اصلی ترین خصوصیات این شخصیت هاست . <br /><br />پارانوئید ، بزرگی ( grandusity ) خودش را از بزرگی دشمن اش می گیرد ( DSM III ) . <br /><br />هر چه دشمن در اطراف اش بیشتر و هر چه اندازه آن ها بزرگ تر و تعدادشان بیشتر باشد ، فردی که دچار هذیان های پارانوئیدی است بیشتر احساس بزرگی می کند . <br /><br />پارانوئید ناگزیر است دشمنی به اندازه موش را به اژدها تبدیل کند . <br /><br />کاری عادی که به روش های عادی انجام اش از دیگران برمی آید را برای خودش در حد معجزه بالا ببرد . <br />او باور دارد که چیزی در حد پیامبران ، مصلحان ، امامان ، اسطوره هاست ، هر چند صراحتا چنین ادعایی را بر زبان نیاورد و تا پایان عمر دم نزند . <br /><br />ترجیح می دهد این را از زبان دیگران بشنود . <br /><br />ولی به طور غیر مستقیم بارها و بارها در رفتار و گفتار به این امر تصریح خواهد کرد . <br /><br />مثلا رفتاری ( هر چند غیر قانونی ) مانند صحابه ، پیامبران ، امامان انجام خواهد داد ، یا اختیاراتی در حد آن ها برای خود طلب خواهد نمود .<br /><br /><br />احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-6984151777440413282015-09-23T00:12:55.311+03:302015-09-23T00:12:55.311+03:30جناب mahbodan
ما در صدد تایید یا انکار هیچ یک از...جناب mahbodan <br />ما در صدد تایید یا انکار هیچ یک از طرفین نیستیم <br />استفاده می کنیم از نظریات و گفتگو ها برای شناخت و آشکار تر شدن نشانه های "اختلال شخصیت" مورد نظرمان . <br />از جنبه ، ( اگر بتوان اسم اش را چنین گذاشت ) ، از جنبه کلینیکال سایکولوژی clinical psychology به موضوع نزدیک می شویم . با استفاده از این نظریات ، تشخیص مان (طبقه بندی مان) در مورد این طیف از شخصیت های پارانوئیدی ( که آن ها را بر اساس فرهنگ خودمان شخصیت "حق بجانب" نامیده ایم ) رنگ و جلا می یابد ، صیقل می خورد .احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-9528349394500376852015-09-22T23:02:47.149+03:302015-09-22T23:02:47.149+03:30یک جور تقدیرگرایی دارد. می خواهد القا کند بگذار تا...یک جور تقدیرگرایی دارد. می خواهد القا کند بگذار تا نهایت گند و عفن بالا بیاید. بگذار هم دیجر را بکشند. بگذر خود را نابود کنند.<br />این خردمندانه نیست.<br />خشونت بازتولید می شود خون خون می آورد. این داستان بی پایان است.mahbodanhttps://www.blogger.com/profile/05228882730443613672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7717848056170481371.post-4824268655842329282015-07-18T14:14:16.547+04:302015-07-18T14:14:16.547+04:30خوب
بر ماست که جواب های این ها را پیدا کنیم .
مرد...خوب <br />بر ماست که جواب های این ها را پیدا کنیم .<br />مردم ما بیشتر در دو زمینه فریب می خورند : <br />چه حقی دارند و چه حقی ندارند ؟ <br />چه رفتاری بایستی داشته باشند یا نبایستی داشته باشند ؟ احمد نورمحمدی آبادچیhttps://www.blogger.com/profile/15132407446256124977noreply@blogger.com