۱۳۹۸ شهریور ۲۲, جمعه

خودسوزی دختر آبی

جایی , پروفسور محترمی در دفاع از حاکمیت نوشته بود : 
شارلاتانیسم رسانه ای و ماجرای دختر_آبی ◾️ماجرای خودسوزی سحر_خدایاری معروف به دختر_آبی برای همه ما تلخ بود. تلخ تر از همه موج سواری شارلاتانسیم_رسانه_ای ضدانقلاب از داغ یک خانواده عزادار که خود را فدایی_ولایت می‌دانند! ◾️اساسا یکی از اصول جنگ_شناختی موج_سواری_رسانه_ای بر روی دوقطبی_های_کاذب است. در داستان تلخ دختر_آبی این موج سواری به حد اعلی خود رسید. ◾️متاسفانه برخی در داخل یک دوقطبی کاذب موافق و مخالف ورود زنان به ورزشگاه ایجاد کردند و اصل مطالبات زنان در کشور فراموش شده است. مطالباتی همچون تکریم اجتماعی، ازدواج بهنگام، اشتغال مناسب و صدها دغدغه‌ای که دختران جوان این مرز و بوم با آن مواجه هستند. اما گویا از نگاه برخی‌ها همه مطالبات زنان در ایران صرفا به ورزشگاه_آزادی ختم می‌شود! ◾️کم کم و با تکرار این قبیل حوادث، مداخله بدون بررسی و احساسی سلبریتی_های_بی_سواد به شاخص ناحقی این حوادث تبدیل شده است که کذب بودن این مدل شاخص‌ها در ماجرای اخیر هویدا شد. ◾️ضمن همدردی با خانواده داغدار سحر_خدایاری، به همه اصحاب رسانه توصیه دارم در دام دو قطبی دروغین رسانه‌های معاند اسیر نشده و بیش از همه مراقب زخمی باشند که امروز بر دل یک خانواده نشسته است.

در پاسخ نوشتم :
خصومت زائیده محرومیت است : کتاب روانشناسی مرضی - دکتر پروین بیرجندی 
.... 
این خصومت اگر به بیرون منعکس شود شکل خشونت و دیگرکشی به خود می گیرد اگر به درون منعکس شود شکل خودآزاری و خودکشی به خود می گیرد .
برخی زنان جامعه ما که امکان انعکاس این فشار و خصومت ناشی از محرومیت از حقوق شان به بیرون را ندارند , بیشتر , این فشار روانی را به صورت خودکشی و خودسوزی به نمایش می گذارند . بسیار بوده اند زنانی که بخاطر اعتیاد شوهرشان , اختلافات خانوادگی , ناگزیر بودن از تحمل رفتار نامناسب همسرشان , فقر و فلاکت , و ... اقدام به خودسوزی کرده اند .
در واقع خودکشی نوعی دیگر از دیگرکشی است , منتها به سمت خود فرد جریان یافته است , و نمایانگر میزان تراکم فشار بر روی اجتماع است که به واسطه خفقان و سرکوب امکان بروز و فوران نمی یابد . 
زنان , بخاطر این که در رویارویی با "عدم حمایت از طرف خانواده شان" و "فرهنگ حیوانی مردسالارانه حاکم بر حکومت و توده عامی  جامعه ما"  امکان بروز ناراحتی شان را نمی یابند و پیرامون (محیط , جو خانوادگی ) آن ها را به "سوختن و ساختن " !  توصیه می کند , در نتیجه یا "می سازند" ! , یا "می سوزند" ! , 
در باره این مورد (دختر آبی) نیز ظاهرا این دختر بیگناه "سوختن" را انتخاب کرده است . 
این ها همه , آسیب های وارده به جامعه ما ناشی از عملکرد و سیاست های نادرست حکومت , دولت و  فرهنگ غیر انسانی زن ستیز و مردسالار حاکم بر فرهنگ جامعه ما می باشد .

هیچ نظری موجود نیست: