تحلیل اقتصادی ( تجرد ، گوشه نشینی ، گرایش به همجنس ، عقیم ساختن خود ، وسواس های جنسی ، زن گریزی ، ... ) مردان در جوامع دینی (مسلمان ، مسیحی ، یهودی و ... ) :
در یک جامعه دینی بهره کشی کاملا سیستماتیک ، سازمان یافته ، هماهنگ ، ساخت یافته و برنامه ریزی شده از نیروی کار جامعه که (منحصراً ) مردان آن جامعه می باشند ...
این برنامه ریزی بر اساس شناخت نیازها ، نقطه ضعف ها ، چگونگی انگیزش و خصوصیات فیزیولوژیک بشر (جنسیت مردانه ) در طی قرون متمادی صورت گرفته است .
تجرد (و البته حتی همجنس گرایی ) را می توان ابتدایی ترین واکنش و بازخورد [ شاید ناخودآگاه ] نوع انسان به مقررات سخت متصلب و مستبدانه متولیان مذاهب در راستای بهره کشی از نیروی مولد جوامع انسانی دانست .
مردان در جوامع دینی به فراست ارتباط میان سلطه سیاسی و نظامی و اشغال کشور و برقراری رابطه زناشویی خاص و کنترل شده ، یعنی در اختیار داشتن مهم ترین نقاط ضعف جنس مذکر را درک کرده بودند ، قلاع اسماعیلیه ( و عملیات اخته ساختن داوطلبانه ! جوانان در آن مکان و سایر قلعه ها ) در راستای رهایی از این بهره کشی چند جانبه و مفرط برپا شده اند .
شاید یکی از دلایل این که رهایی از سلطه سیاسی و نظامی ، شاید ناخودآگاه ، همراه و توام با دوری از "زن بارگی" و کنترل احساسات جنسی در حد فرافکنی های پارانوئیدی ( مانند انقلابیون آمریکای لاتین * ) ، گردیده ، این باشد که :
مردان ، رابطه بین تسلط سیاسی بر یک محدوده جغرافیایی با تنظیم روابط زناشویی ، تولید مثل و تعلیم و تربیت خانوادگی کودکان منطقه جغرافیایی تحت سلطه را ، دریافته اند .
برقراری رابطه ازدواج رسمی و قانونی بر اساس سنت و آداب و ترتیب موجود و حتی بر زبان راندن الفاظ تعیین شده بدین منظور هنگام جاری ساختن خطبه عقد ازدواج به منزله پذیرش قواعد و مقررات اجتماعی برنامه ریزی شده توسط متولیان دینی در جامعه ( حتی پیش از انقلاب 57 ) ، انقیاد و قبول روابط استثماری موجود بر علیه نیروی کار مولد کشور می باشد .
امروزه نیز بسیاری از جوانان (هم پسران و هم دختران ) تشکیل خانواده و برقراری رابطه ازدواج رسمی و قانونی را موکول به خروج از کشور و حضور در آن سوی مرز نموده اند .کم نیستند زوج های جوانی که میان شان قول و قرار و پیمان ازدواج رسمی در آن سوی مرز ، به مجرد ورود در سرای دیگر ! ، بسته شده است .
در علم اقتصاد کشش تقاضا کنایه از امکان به تعویق انداختن یا تغییر تقاضای کالا یا خدمات مصرفی دارد .
تقاضای جنسی مردان جوامع دینی ، از آن دسته تقاضاهایی است که امکان به تعویق انداختن آن با توجه به فرهنگ و تربیت خاص آن جوامع ( که به همین منظور برنامه ریزی و نهادینه شده است ) ، کم می باشد (یعنی کشش آن کم است) .
همچنین تغییر تقاضا نیز در این فرهنگ ها به شدت سرکوب و تقبیح ( تحریم ) شده و حتی مجازات مرگ ( و سنگسار و ... ) در پی دارد .
البته الگوهای عرضه و تقاضای کالا و خدمات در بازار آزاد و رقابتی نمایانگر این شرایط ( روابط ) نمی باشد ، بلکه تحلیل آن بایستی در چارچوب الگوهای بازار انحصاری صورت پذیرد .
...
در یک جامعه دینی بهره کشی کاملا سیستماتیک ، سازمان یافته ، هماهنگ ، ساخت یافته و برنامه ریزی شده از نیروی کار جامعه که (منحصراً ) مردان آن جامعه می باشند ...
این برنامه ریزی بر اساس شناخت نیازها ، نقطه ضعف ها ، چگونگی انگیزش و خصوصیات فیزیولوژیک بشر (جنسیت مردانه ) در طی قرون متمادی صورت گرفته است .
تجرد (و البته حتی همجنس گرایی ) را می توان ابتدایی ترین واکنش و بازخورد [ شاید ناخودآگاه ] نوع انسان به مقررات سخت متصلب و مستبدانه متولیان مذاهب در راستای بهره کشی از نیروی مولد جوامع انسانی دانست .
مردان در جوامع دینی به فراست ارتباط میان سلطه سیاسی و نظامی و اشغال کشور و برقراری رابطه زناشویی خاص و کنترل شده ، یعنی در اختیار داشتن مهم ترین نقاط ضعف جنس مذکر را درک کرده بودند ، قلاع اسماعیلیه ( و عملیات اخته ساختن داوطلبانه ! جوانان در آن مکان و سایر قلعه ها ) در راستای رهایی از این بهره کشی چند جانبه و مفرط برپا شده اند .
شاید یکی از دلایل این که رهایی از سلطه سیاسی و نظامی ، شاید ناخودآگاه ، همراه و توام با دوری از "زن بارگی" و کنترل احساسات جنسی در حد فرافکنی های پارانوئیدی ( مانند انقلابیون آمریکای لاتین * ) ، گردیده ، این باشد که :
مردان ، رابطه بین تسلط سیاسی بر یک محدوده جغرافیایی با تنظیم روابط زناشویی ، تولید مثل و تعلیم و تربیت خانوادگی کودکان منطقه جغرافیایی تحت سلطه را ، دریافته اند .
برقراری رابطه ازدواج رسمی و قانونی بر اساس سنت و آداب و ترتیب موجود و حتی بر زبان راندن الفاظ تعیین شده بدین منظور هنگام جاری ساختن خطبه عقد ازدواج به منزله پذیرش قواعد و مقررات اجتماعی برنامه ریزی شده توسط متولیان دینی در جامعه ( حتی پیش از انقلاب 57 ) ، انقیاد و قبول روابط استثماری موجود بر علیه نیروی کار مولد کشور می باشد .
امروزه نیز بسیاری از جوانان (هم پسران و هم دختران ) تشکیل خانواده و برقراری رابطه ازدواج رسمی و قانونی را موکول به خروج از کشور و حضور در آن سوی مرز نموده اند .کم نیستند زوج های جوانی که میان شان قول و قرار و پیمان ازدواج رسمی در آن سوی مرز ، به مجرد ورود در سرای دیگر ! ، بسته شده است .
در علم اقتصاد کشش تقاضا کنایه از امکان به تعویق انداختن یا تغییر تقاضای کالا یا خدمات مصرفی دارد .
تقاضای جنسی مردان جوامع دینی ، از آن دسته تقاضاهایی است که امکان به تعویق انداختن آن با توجه به فرهنگ و تربیت خاص آن جوامع ( که به همین منظور برنامه ریزی و نهادینه شده است ) ، کم می باشد (یعنی کشش آن کم است) .
همچنین تغییر تقاضا نیز در این فرهنگ ها به شدت سرکوب و تقبیح ( تحریم ) شده و حتی مجازات مرگ ( و سنگسار و ... ) در پی دارد .
البته الگوهای عرضه و تقاضای کالا و خدمات در بازار آزاد و رقابتی نمایانگر این شرایط ( روابط ) نمی باشد ، بلکه تحلیل آن بایستی در چارچوب الگوهای بازار انحصاری صورت پذیرد .
...
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر