۱۳۹۴ دی ۱۲, شنبه

پرسشی که مایه بدنامی پرسشگر است ! ؟

پرسش  :  " چگونه ؟ "      
سنگ  " چگونه ؟ " و " چطور ؟ انداختن  پیشِ پایِ کَسی که : 
مطالبه تغییر قانون و اصلاح زیر بنایی وضعیت حکومت و اداره کشور و بویژه انتخابات غیر دموکراتیک را دارد ، 
به گونه ای  شاید نمایان گر : انفعال ،  بلاهت یا ریاکاری پرسِشْ گرْ ( سنگْ اَنداز )  باشد ؟ .
هنگامی که کسی مدعی  لزوم اصلاح قانون اساسی ، اصلاح حاکمیت ، نحوه برگزاری انتخابات ، حذف جایگاه ها و نهادهای غیر دموکراتیک برآمده از یک قانون اساسی غلط و منحط   می باشد ، 
طرح پرسش " چگونه ؟ " در برابر خواست وی  بدین  معنی می باشد که : 
پرسش گر راهی را رفته ، به بن بست برخورد نموده ، و اکنون  انتظار رفع بن بست را دارد ، 
حال آن که بسیاری از این مباحث هنوز در سپهر عمومی جامعه حتی به بحث و گفتگو نیز گذارده نشده است . 
و طرح چنین پرسشی می تواند از توهمات و تصورات واهی خود فرد و ترسی که از مترسک ها دارد ریشه گرفته باشد .
به طور مثال هنوز هیچ شخص ، دستگاه ، فرد ، یا نهادی صراحتا اعلام ننموده که : 
تغییر بنیادین قانون اساسی مساوی با آغاز جنگ داخلی ( یا کودتای نظامی ) در کشور می باشد ! .
از دیگر سوی : 
طرح ایرادات و تناقضات موجود در ساختار حکومتی کشور توسط "رای طلبان" ، "جایگاه طلبان" ، "کار چاق کن"ها و (متاسفانه) "سیاهی لشکر"ها   ( که عنوان اصلاح طلبی و اعتدال را مصادره نموده اند ) ، به روشنی ، نمایان گر شدت انفعال و از آن بدتر فرصت طلبی ( و نیز در برخی موارد "سرسپردگی" )  این جریان ها می باشد . 
طبیعی است که جریان ها و طیف های "حق بجانب" ( تمامیت خواهان ) می توانند  از رفتار این جریان ها حداکثر بهره برداری تبلیغاتی برای اقناع  و توجیه  بدنه طیف خویش را بنمایند . 
این که : فردی ، سیاستمداری ، کنشگری ، همیشه ، فقط ، در بزنگاه تبلیغات انتخاباتی به یاد تناقضات و تضادهای حل ناشدنی جای داده شده در متن قانون اساسی و ساختار و سازمان نهادها ، حکومت و دولت ، افتاده و از تاثیر ذهنی آن ها روی مردم برای جمع آوری رای و یا نمایش گرم بودن تنور انتخابات ( انتصابات ) استفاده نماید ، خود نمایان گر بد اخلاقی و بدکنشی سیاسی و اجتماعی وی می باشد  . 
به گفته سعدی :
                                تا مرد سخن نگفته باشد      ،     عیب و هنرش نهفته باشد  .
خوشبختانه "مدعیانِ هَمواره خاموش"  برای طلب رای ، ناگزیر از سخن گفتن هستند ! .
و بهره برداری از این فرصت یکی از کنش های موثر این گلوگاه ها ( بزنگاه تبلیغات انتخاباتی ) می باشد . 
...

هیچ نظری موجود نیست: