دوست عزیزی داد سخن داده بود که حکومت علی چنان بود و حکومت این علی نُمایان چنین ! .
پراکنده گویی کردم که :
ادعا را با ادعا نمی توان پاسخ داد
مسائل تاریخی و متون مذهبی سراسر در حکم "ادعا" هستند ,
تقریبا هیچ موضوع قابل اثبات یقینی در آن ها وجود ندارد .
سیستمی که به موجب "ادعا" حاکم شده است را صرفا با استناد به براهین یقینی و علمی می توان رسوا کرد .
ادعاها و روایات مورد اختلاف , که اختلاف نظر در مورد آن ها نیز قابل رفع نیست , نمی تواند در مقابله با سیستمی که با همین ادعاها به انحصار و سلطه دست یافته است به کار گرفته شود .
به گفته حافظ :
خوش بود گر محک " تجربه " [ علم ] آید به میان
تا سیه روی شود , هر که در او غش باشد .
و گرنه :
معشوق چون نقاب ز رخ در نمی کشد
هر کس حکایتی به تصور ! ( ادعا ) چرا کنند .
و حتی گفته :
هر کسی عربده ای : این که مبین , آن که مپرس !
در عالم تصورات و اخبار و روایات آن قدر یاوه گویی شده و "شطح و طامات" بافته اند , که دیگر حرف حسابی ( تازه اگر حسابی باشد ! ) نیز مسموع نیست .
پراکنده گویی کردم که :
ادعا را با ادعا نمی توان پاسخ داد
مسائل تاریخی و متون مذهبی سراسر در حکم "ادعا" هستند ,
تقریبا هیچ موضوع قابل اثبات یقینی در آن ها وجود ندارد .
سیستمی که به موجب "ادعا" حاکم شده است را صرفا با استناد به براهین یقینی و علمی می توان رسوا کرد .
ادعاها و روایات مورد اختلاف , که اختلاف نظر در مورد آن ها نیز قابل رفع نیست , نمی تواند در مقابله با سیستمی که با همین ادعاها به انحصار و سلطه دست یافته است به کار گرفته شود .
به گفته حافظ :
خوش بود گر محک " تجربه " [ علم ] آید به میان
تا سیه روی شود , هر که در او غش باشد .
و گرنه :
معشوق چون نقاب ز رخ در نمی کشد
هر کس حکایتی به تصور ! ( ادعا ) چرا کنند .
و حتی گفته :
هر کسی عربده ای : این که مبین , آن که مپرس !
در عالم تصورات و اخبار و روایات آن قدر یاوه گویی شده و "شطح و طامات" بافته اند , که دیگر حرف حسابی ( تازه اگر حسابی باشد ! ) نیز مسموع نیست .
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر