۱۳۹۳ خرداد ۴, یکشنبه

مشتری خوب ، مشتری بد !
















... مدیر یک شرکت در یک میهمانی از اینکه نرم افزار های اداری مالی اش "تحت وب" نیست , نزد سایر میهمانان سرافکنده شده و تصمیم می گیرد در اولین فرصت نرم افزارهایش را ارتقاء دهد ... .
برای فروشنده نرم افزار , پشتیبانی و خدمات پس از فروش , راه انداز نرم افزار , کاربری که در شرکت قرار است با این نرم افزار کار کنند , .... تا حسابرسی که در آینده قرار است ارزیابی از کنترل های ... نرم افزارهای شرکت مورد گفتگو داشته باشد  , همه و همه ! , کیس و مشتری بهتر از این آقای مدیر یا مالک پیدا نمی شود .
مدیر ( نوعی ) داستان ما کارکرد و بهره وری نرم افزار را نمی خواهد , دارندگی اش ( مالکیت اش)  را می خواهد , می خواهد آن را داشته باشد , می خواهد  از احساس حقارت "نداشتن نرم افزار تحت وب"  آسوده شود .

اما اگر مدیر یا نماینده شرکت به مطالبه کاربردی که نرم افزار دارد آمد ، آن گاه بایستی بدانیم که قرارداد احتمالی با این شرکت دشوارتر و جدی تر است .
تا زمانی که آن راهکار خاص مثلا : "کار کردن با سیستم حسابداری کارخانه از راه دور " ، در عالم واقع ممکن نشود از تایید صورتحساب  پیمانکار خبری نخواهد بود ! .  

هیچ نظری موجود نیست: